Op maandag 14 maart hebben 36 intern begeleiders van 19 verschillende PCBO-scholen de leergang ‘Van IB’er naar kwaliteitscoördinator’ met succes afgerond. Tijdens de leergang is uitgebreid ingegaan op de drie rollen van de kwaliteitscoördinator: leercoördinator, trendanalist en zorgregisseur. De deelnemende IB’ers hebben tijdens de afsluiting van de leergang aan elkaar, hun schoolleiders en het bestuur gepresenteerd wat zij hebben geleerd en hoe zij van plan zijn het geleerde op hun scholen in de praktijk te brengen.
Er wordt – uiteraard samen met de IB’ers – nagedacht op welke manier de energie vastgehouden kan worden en hoe aan de leergang een vervolg gegeven kan worden. Merel Lemmens, IB-er Vreewijkschool, heeft in het kader van de IB leergang samen met leerlingen van haar school een film gemaakt waarin zichtbaar wordt hoe leren werkt. Wanneer wij over de kennis van het leren beschikken, kunnen wij met elkaar het gesprek aan: "Nu wij dit weten, hoe gaan wij het leren dan organiseren?".

 

Veel kijkplezier!